Dobré elektrokolo můžete udělat i ze starého favorita :-)

Dobré elektrokolo můžete udělat i ze starého favorita. Stačí k tomu přestavbová sada a domluvit si u nás montáž.
A Vaše elektrokolo může vypadat např. takto ... :-)
 
 
Je mnoho lidí, kteří si nad svým oblíbeným bicyklem postesknou - škoda, že se nedělají taková elektrokola. Řešení je jednodušší, než by si mohli myslet. "V podstatě každé kolo lze poměrně jednoduše přestavět na elektrické" pomocí přestavové sady.
 
 
Pro přestavby běžných kol na elektrická jsou k dostání sady s motory, které se zapletou do kol, i s takzvaným středovým pohonem (montuje se místo dosavadních klik s převodníky).
Přestavba je výhodná v tom, že kolo je pořád neporušené a vždy se dá zase vrátit do původní podoby. Odmontujete motor a je z něj zase normální bicykl. 
Přestavbovou sadu je možné nakonfigurovat podle potřeby - vybrat si lze jak výkon motoru, tak i kapacitu baterie. Pro přestavby platí trochu jiné předpisy než pro hotová elektrokola. Pokud je to přestavba, je možnost výkonu motoru až do 1000 W, zatímco u elektrokol je to omezeno na 250 W. Rychlost, při které ještě smí elektromotor pomáhat, je samozřejmě omezená u obou kategorií na 25 km/h.
Když se například přestavuje kolo na tzv. středový pohon, jsou na výběr sady jak pro klasickou šířku osy (68-72mm), tak i pro 100 mm, což je rozměr typický třeba pro fatbiky.
 
 
Z kola se sundají kliky s převodníky, vymontuje se středová osa a místo ní se nasadí elektromotor s novými klikami a převodníkem (ty jsou součástí přestavbové sady). Pak se namontuje displej, baterie a natáhne kabeláž.  
Kromě středových existují i pohony, které se vplétají místo náboje kola. Ty se dají použít třeba i pro přestavby koloběžek.
Hodně zákazníků jsou tělesně postižení, lze vymyslet řešení přestavby pro lehokola, na tandemy, v podstatě na všechno. 
Středový pohon má výhodu kvůli těžišti, víc se hodí pro horská kola do terénu. Přímý pohon zapletený do kol je levnější a dobře se hodí třeba pro městská kola.
Přestavba včetně baterie zvedne váhu kola o šest až sedm kilogramů (polovinu z toho představuje motor a polovinu baterie). Ceny sad začínají na 14 tisících korunách za nejlevnější pohon vpletený do kola a na 20 tisících korunách u středových pohonů.
 
Zajímavostí je, že lze volit baterie buď do rámu kola, nebo takzvané brašnové. Ty lze umístit do brašny na kole, ale klidně třeba i do batohu na zádech. 
Dojezd je podobný jako u současných elektrokol. Dokážou ujet na jedno nabití 50 až 140 kilometrů podle toho, jak moc necháte motor pomáhat a jakou kapacitu má baterie.
 
Motor Vám rádi namontujeme, ale dá se zvládnout i svépomocí.